Waipoua

28 januari 2013 - Waipoua Forest, Nieuw-Zeeland

Vandaag aangekomen in Waipoua. Fantastische campervanplaats gevonden. Prachtige omgeving, heel vriendelijke en gastvrije mensen. We hebben een prachtige wandeling gemaakt in een park met de hier bekende Kauri bomen. voor je zo'n park in mag moet je eerst je schoenzolen grondig reinigen. Ze zijn oh zo bang voor verontreiniging. De kauribomen zijn bijzonder kwetsbaar. Bezoekers mogen daarom niet dicht in de buurt van de bomen komen. Lopen over het wortelstelsel kan zodanige schade aanrichten dat de boom doodgaat. Maar ze zijn wel indrukwekkend (zie de foto 's). Morgen hopen we de Tane Mahuta te zien. Dat is de grootste kauriboom van new Zealand. We zijn zeer benieuwd. Tegenover ons op de kampeerplaats woonde een wat ouder stel. We zeiden tegen elkaar. Dat zijn vast Nederlanders. Dat bleek ook zo te zijn. Alleen waren deze mensen al 35 jaar geleden naar Australië geëmigreerd. Ze waren nu gepensioneerd en waren aan een zelfde soort reis bezig als wij. Ze vonden het heel apart dat we ze als Nederlanders herkenden.

1. Jacques en Mieke:
    29 januari 2013
    Wow, mooie woudreus! veel plezier.
  2. Faffie:
    29 januari 2013
    Om jaloers op te zijn! Wat zal je heerlijk uitleven met fotograferen Piet! Klein word jullie vast van die enorme natuur. Mooie verjaardag gevierd Lidy? Fijn dat we jullie een beetje kunnen volgen. xxxxxx
  3. Hannie:
    29 januari 2013
    Die allergrootste kauriboom is heel indrukwekkend! Hoe is het weer daar? Vinden jullie de geluiden van de vogels ook niet totaal anders dan hier? Heerlijk genieten maar! Liefs Han
  4. Willem Melief:
    29 januari 2013
    Lidy. Van harte gefelicitgeerd van ons allebei. Door het tijdverschil komt dit misschien niet helemaal op tijd.
    Prachtige reis maken jullie trouwens met al die prachtige parken.
    Wat je misschien al gehoord hebt. De Rumoer was een groot succes. De oplage was gelijk uitverkocht. We moesten zelfs een beetje rantsoeneren. Veel genoegen en mooie belevenissen voor de komende etappes in jullie reis.

Liefs Clara en Willem
  5. Tan+jr:
    29 januari 2013
    We hebben al eerder een reactie gestuurd maar weten niet of ie is overgekomen. Wat een prachtige foto's . Een geweldige ervaring die reis van jullie. Geniet er maar lekker van. Ondertussen heffen wij het glas op Lidy, nog vele gezonde jaren met je Pietje en de rest an alle dierbaren. Kus jr en Tan .