Russell

29 januari 2013 - Russell, Nieuw-Zeeland

Vandaag gereden van Waipohoa naar Russel. Morgen gaan we hier de omgeving bekijken. Later meer over Russel. Onderweg zijn we via Kerikeri gereden. Daar is het nieuwe New Zeeland eigenlijk begonnen. Daar werd de eerste missie post gevestigd in het oudste stenen gebouw van New Zealand het Kerikeri mission house (zie foto).

Tijdens de rit vandaag weer fantastische natuur gezien. Een afwisseling van Toscane Oostenrijks, waterpartijen en stranden. Je weet niet wat je ziet. Ook hebben we vandaag de Tane Mahuta gezien. Een Kauriboom van 2000 jaar oud, 51 meter hoog met een omtrek van 14 Meter. Het is op een foto nauwelijks goed te zien hoe groot die boom is. Kijk op de foto en zoek Lidy. Door de Maori bevolking wordt de boom vereerd als de god van het bos.

Op de camperplaats waar we nu zijn hebben we een fantastisch uitzicht. past goed bij de verjaardag van Lidy. Dank jullie wel allemaal voor de belangstelling en alle felicitaties.

1. Hannie:
    29 januari 2013
    Ja daar is die boom! Zo leuk jullie verslag! Allemaal herinneringen! We gaan in Singapore een Singapore-sling drinken in the long bar van het Raffles hotel om Lidy's verjaardag te vieren! X Han
  2. Rosa en Wim:
    Piet, Lidy
    Is de Kauriboom nog imposanter dan de Fleringer Kroezeboom?
    Ref http://nl.wikipedia.org/wiki/Kroezeboom.
    Ik wacht op jullie bericht en nogmaals veel plezier.
    groet uit een regenachtig Bornerbroek (en 10°C!)
  3. Jan en janet arkink:
    29 januari 2013
    Lidy nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag ,en als ik je zo volg dan hebben jullie een prachtige reis en doo piet de groetn.
  4. Bert:
    30 januari 2013
    Jongejonge dat ziet er goed uit.
    Alsnog ook heel hartelijk gefeliciteerd. Bij ons geen raffles natuurlijk, maar een borrel aan de keukentafel te cothen..
    Geniet ervan!
    Bert