Milfort Sound

17 februari 2013 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

Een van de absolute hoogtepunten van onze reis was wel het bezoek aan Milfort Sound.

om in Milfort Sound te komen moet vanaf Te Anau een weg van 120 km worden gereden. Daar moet echt de tijd voor genomen worden, want de hele route is adembenemend. Je rijdt door gebied dat de overgang vormt tussen de Alpen en de fjorden. Onze fototoestellen hebben overuren gemaakt.

Milfort Sound is een kleine nederzetting aan het begin van een van de fjorden. Vanaf hier kunnen tochten gemaakt worden door de fjorden per boot, per vliegtuigje of helikopter. Wij hebben gekozen voor een boottocht 's morgens. We waren daarom al om 7:00 uur onderweg. We reden overigens weg met bewolkt weer en lichte regen, terwijl we natuurlijk hadden gehoopt op mooi weer. Maar, na een uur rijden doende de prachtige blauwe luchten al weer op die we hier al zo veel hebben gezien.

De boottocht was natuurlijk geweldig. Je voelt je wel heel klein als je die inmense rotspartijen ziet. We hadden overigens veel geluk. Er lagen zeehonden te luieren op de rotsen, maar dat komt geregeld voor. Maar wat uniek was was dat we een aantal dolfijnen tegenkwamen. Prachtig! Het viel nog niet mee om dat goed in beeld te krijgen. Ze zijn altijd maar even boven water.

de terugreis naar Te Anau hebben we zo'n beetje de hele middag over gedaan, een en al genieten.

vandaag 18 februari hebben we een chil dag. Reislog maken, boekje lezen, wasje doen, winkelen e.d.

Morgen rijden we richting de oostkust, alvast een beetje richting Christchurch waar we maandagmorgen vroeg weer vertrekken. We hebben nu zoveel moois gezien, dat we het ook wel lekker vinden en paar dagen aan de oostkust op een prettige plek te zijn.

1. Hannie:
    18 februari 2013
    Fantastisch, jullie berichten. Wij gaan ons zo langzamerhand opmaken om vrijdag naar Singapore te vertrekken en daar met jullie te gaan chillen. Geniet nog maar van al dat moois!
  2. Thijs Melief:
    Zeer fraaie foto's. National Geografic is er niks bij. FC Twente doet
    het matig, maar dat kan jullie nu natuurlijk niets schelen. Gr. sr.sr.
  3. Elisabeth:
    18 februari 2013
    Weer prachtige foto's en leuk om verhalen te lezen.Nog fijne reis verder.
  4. Tan+jr:
    18 februari 2013
    Wat een prachtige foto,s en dus een geweldige reis! Geniet er nog maar lekker van. Leuk straks nog "even" naar Singapore !
    Hier alles ok. Ben na een hele week ziek te zijn geweest, weer vandaag met werken begonnen. Voel me nog wat moe en hoesterig maatvoerden. Prima. Jr heeftgenoeg om handen met opruimen in de zaak. Ik moet hem soms afremmen anders is hij de hele dag van huis! Ik vind het natuurlijk wel gezellig als hij er is. Jammer dat we net weg zijn als jullie terug komen, maar zo kunnen jullie lekker even bijkomen van de jetlag en natuurlijk ook lekker de kleinkinderen knuffelen. Zijn de knuffel kangaroee's al gekocht? Of zijn er ook leuke aboriginal popjes te koop? Neem voor mij maar een concertgebouw van Sydney mee in zo'n plastic schud bol met sneeuw, ha ha.
    Als wij weer terug komen verheugen we ons er op om jullie weer te zien en te spreken!
    Liefs, ook namens. Sjon , dikke kus van Tan