Van Te Anau naar Dunedin

19 februari 2013 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Op 19 februari reisde we van Te Anau aan de westkust naar Dunedin aan de oostkust. Weer een prachtige route.

Dunedin is een behoorlijk grote stad in aan de oostkust Van het zuidereiland. Veel mooie gebouwen, die vooral stammen uit de bloeitijd van Dunedin tijdens de goudkoorts rond 1860. Zoals het Dunedin Railwaystation, een van de mooiste oude gebouwen van Nieuw Zeeland. Er is veel schotse invloed. zo zagen we de schoolkinden in schooluniform met schotse kilt.

Ook de omgeving van Dunedin is prachtig. We maakte een tocht naar Otago. Daar is op Taioroa head een kolonie albatrossen. De kolonie kan bezocht worden, maar dat was naar ons idee een beetje commerciele uitbuiting. Evenals  de kolonie geeloog penquins, ook daar moet voor betaald worden. terwijl de kans dat je ze te zien krijgt klein is. De penquins gaan voor dag en voor dauw de zee op om te fourageren en komen tegen de schemer weer terug.

we bezochten op deze route ook Larnach Castle. Dit is het enige kasteel van Nieuw      Zeeland en werd gebouwd door de Australische zakenman en politicus Wiliam J.M. Larnach en werd tussen 1871 en 1885 in Schotse stijl gebouwd. Het schitterende interieur  is gemaakt door Engelse en Italiaanse ambachtslieden. Het paleis is omgeven door prachtige tuinen. In 1967 is het verwaarloosde kasteel gekocht door de familie Barker, die het in oude luister hebben teruggebracht. Zie de foto's

1. Jacques en Mieke:
    23 februari 2013
    Ha reizigers, wat leuk die update uit Dunedin. Mooi hè Otaga peninsula! Geniet ze verder! Liefs van die andere reizigers in Mexico,

Jacques en Mieke