Taupo

1 februari 2013 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Op 31 januari zijn we gereisd van Russel naar Rototua (500km). we hebben gereden langs de kustlijn van de bay of islands, adembenemnd mooi. We zijn nu in het midden van het noordereiland.

We zijn vandaag (1febr.) gereisd van Rotorua naar Taupo. Onderweg hebben we de Volcanic Valley bezocht. Wat een fantastische belevenis weer. We hebben een prachtige wandeling gemaakt langs borrelende en stomende geisers in een gebied waar veel natuurgeweld heeft plaatsgevonden, vooral vulkaanuitbarstingen, de laatste in 1973, waarbij nog 4 toeristen zijn verongelukt omdat ze waarschuwingen in de wind sloegen. De gevolgen van dit natuurgeweld hebben we met eigen ogen kunnen zien. Onbeschrijfelijk mooi, (zie de foto's).

We zijn op een camperplaats in Taupo, geweldige plek. Zojuist een prachtige zonsondergang meegemaakt, maar daarvoor hebben we heerlijk gegeten. Wat zou je denken van aardappelen, worteltjes en een gehaktbal.

graag willen we iedereen bedanken voor de leuke reacties. Met name t.g.v. Lidy haar verjaardag, het was allemaal hartverwarmend.

we kunnen niet op alle vragen antwoord geven, maar hierbij een paar veel gestelde.

het linksrijden valt mee, af en toe op een afgelegen weg heb ik de neiging weer rechts te rijden. Maar Lidy zit als Mrs.  Bucket (boekee) naast me ter correctie. Het rijden in de campervan is prima. Je zit er prettig in en je hebt alles bij je, we hebben de tijd aan ons zelf, heerlijk!

morgen gaan we fietsen hier in de buurt, daarna...., wie weet?

1. Faffie:
    1 februari 2013
    Wat klinkt dit allemaal heerlijk. Natuur doet nooit zeer aan je ogen!
    Liefs Faf
  2. Elisabeth:
    4 februari 2013
    hoi reizigers .
    Hier alles ok ,ga julie weer volgen op google earth en alle mooie foto's kijken
    liefs Elisabeth