Van Greymouth naar Franz Josef

14 februari 2013 - Franz Josef, Nieuw-Zeeland

Op 13 februari hebben we gereisd van Greymouth naar Franz Josef, in het Alpengebied van Nieuw Zeeland. Ook weer een prachtige rit door prachtige natuur, bossen en bergen. We hebben nog een het plaatsje Hokitika aangedaan. Hier wordt veel jade verwerkt en verkocht.

Franz Josef is een klein dorp wat erg is ingesteld op de toeristen. Vlakbij ligt de Franz Josef gletsjer. Wat een enorme attractie is hier zijn de helikopter vluchten over de gletsjer. Japanners en Chinezen zijn er geknop. Wij vonden het minder, omdat die heli's een geweldig kabaal maken. Dat begint al voor 7 uur 's morgens.

vandaag 14 februari zijn we vanaf onze kampeerplaats via het dorp gelopen naar het laagste punt van de gletsjer. Zo'n 14 kilometer heen en terug. Het wordt eentonig, maar ook dit was weer prachtig.

1. Faffie:
    14 februari 2013
    Het wordt nooit eentonig hoor! Fijn juist dat het helemaal voldoet aan wat we jullie wensen, lekker genieten en helemaal los van Nederland. xxxxx
  2. Thijs Melief:
    14 februari 2013
    Helemaal geen eentonig verhaal, zeker als je de nieuwe foto's bekijkt. Zijn jullie dat kerkje binnengewandeld? Hier in kikkerland zien we zulke bouwsels niet. Vooral de kleursamenstelling. Ik wacht met groot genoegen het volgende verslag af.